DP Sports Management ny huvudpartner till Mjällby AIF
Mjällby AIF är överens om ett huvudpartnerskap med DP Sports Management. Företaget är klubbens nya säljpartner med fokus att hjälpa partnerstocken att utökas & utvecklas. Avtalet gäller från 2025 till och med säsongen 2027.
Det nya samarbetets syfte är att, med hjälp av en extern aktör, bidra med att stärka klubbens sponsringsresultat, både på kort- och lång sikt, genom att metodiskt nå nya kunder och utveckla befintliga. De kommer därmed externt ingå i klubbens säljteam på B2B-sidan där kontakten med kunderna främst sker genom telefonsamtal. DP Sports Management kommer från och med säsongen 2025 ta över säljuppdraget från tidigare leverantör AH Sport & Business som Mjällby AIF tackar för ett bra samarbete över lång tid.
Kommentar Daniel Hjalmarsson, Affärsansvarig, Mjällby AIF:
- DP har vi haft samtal med under en längre tid och vi känner ett stort engagemang från deras sida. Mjällby AIF:s B2B-organisation är ganska smal i jämförelse med andra Allsvenska klubbar och därför känns det helt rätt med en större satsning som innebär att vi kan prospektera bredare för att nå ännu fler företag runt om i regionen. DP:s uppgift blir att skapa en plattform för ett ”mindre partnernätverk” där små medel av investering ändå ska kunna ge något bra tillbaka. Idag ingår det redan 350 partners i detta mindre nätverk och vi har stor tro till att DP kan hjälpa oss att växa ännu mer. Alla företag ska kunna få möjligheten att vara en del av Mjällby AIF!
Kommentar Per Nord, VD, DP Sports Management:
- Vi är mycket stolta och glada att inleda samarbete med Mjällby AIF. Mjällby befinner sig i en intressant fas efter tio års byggande från botten av division ett till top5 (!) i Allsvenskan. Vår roll kommer vara att öka intäkterna och antal företag som samarbetar med Mjällby AIF vilket vi ser fram emot mycket!
Huvudpartners Mjällby AIF 2025:
Mellby Gård, Macron, Sölvesborg-Mjällby Sparbank, DP Sports Management samt Unibet.